Wolontariat 2021
Małopolskie Dni Dziedzictwa Kulturowego nie mogą się odbyć bez wolontariuszy i wolontariuszek.
W realizację XXIII Małopolskich Dni Dziedzictwa Kulturowego „W ruchu” zaangażowanych było 48 osób – wolontariuszy i wolontariuszek, działających w punktach informacyjnych w obiektach udostępnionych do zwiedzania. Bez wątpienia tegoroczną edycję możemy uznać za udaną również pod względem wolontariatu. Dziękujemy!
Aby jednak mieć pełny obraz sytuacji, zapytaliśmy wolontariuszy i wolontariuszki o ich wrażenia i refleksje. W ten sposób dowiedzieliśmy się, co sprawiało im największą satysfakcję, a co denerwowało podczas udziału w wolontariacie; czy nauczyli(-ły) się czegoś nowego lub dowiedzieli/dowiedziały się czegoś o sobie, a także jakie motywacje skłoniły ich/je do zaangażowania się w wolontariat. Odpowiedzi z ankiet zebraliśmy w formie krótkiego podsumowania.
Harmonogram współpracy z wolontariuszami w ramach przygotowań i realizacji Dni Dziedzictwa 2021:
SPOTKANIE
Otwarte spotkanie informacyjne dla osób zainteresowanych wolontariatem MDDK odbędzie się 29 czerwca o godz. 17.00 na Zoomie (szczegóły tutaj). Potrwa ok. 45 min. Opowiemy o tym, na czym polega wolontariat MDDK, a także jakie zmiany wprowadziliśmy w organizacji tegorocznego wydarzenia.
SZKOLENIA
- szkolenie 1 – merytoryczne: o tym, czym są Dni Dziedzictwa i co charakteryzuje bieżącą edycję (hasło, obiekty, program wydarzeń towarzyszących) oraz na czym polega obsługa punktu informacyjnego. Uwaga: podczas tegorocznej edycji oprócz punktu informacyjnego wolontariusze(-szki) będą obsługiwać punkt rezerwacyjny – o tym też opowiemy na szkoleniu. Szkolenie odbędzie się w formie online (na platformie Zoom), 26 sierpnia o godz. 17.00. Potrwa ok. 90 min.
- szkolenie 2 – organizacyjne: to spotkanie w mniejszych grupach* – odprawa przed wydarzeniem. Omówione zostaną wszystkie istotne kwestie praktyczne i logistyczne związane z obiektem/miejscem, do którego została przypisana dana grupa wolontariuszy(-szek). Szkolenia odbędą się w formie online (na platformie Zoom), w tygodniach bezpośrednio przed wydarzeniem (tj. 6-10 września oraz 13-17 września, godziny zostaną podane w późniejszym terminie). Potrwają ok. 60 min.
* Liczba wolontariuszy(-szek) w każdym punkcie zależy od specyfiki miejsca, ale jest to od 4 do 15 osób + pracownik MIK-u.
WARSZTAT
Dodatkowo zapraszamy na nieobowiązkowy, ale rekomendowany warsztat z komunikacji i współpracy w grupie, ponieważ tego rodzaju wolontariat opiera się na komunikacji i współpracy w grupie 😉 Warsztat odbędzie się w II połowie sierpnia. O szczegółach poinformujemy bliżej tego terminu.
WYDARZENIE
11-12 i 18-19 września –praca na punktach informacyjnych trwa w sobotę i niedzielę, między 9.00 a 19.00.
EWALUACJA
30 września o godz. 17.00 planujemy spotkanie podsumowujące – wspólną ewaluację.